Ako sa hýbať správne?

VYTVORILI SME ŠKOLU POHYBU


A každý nový klient si ňou u nás prejde. Prečo? Dôvodov je viacero.

  • Zohľadňujeme špecifické zdravotné problémy klienta

  • Vyhýbame sa zraneniam na tréningu

  • Cvičenie je efektívnejšie, keď viete, čo robíte


Silový tréning má určité špecifiká. Aby sa telo dokázalo efektívne adaptovať na záťaž, učíme sa klientmi viacero pohybových vzorov. Tie zaručene každý využije aj v bežnom živote, nie len na tréningu. Biomechanikou a anatómiou vás nudiť nebudem. No povedzme si pár slov o tom, prečo to robíme a kde ich využijete:

  1. Výpad: Výpadom vykonávame unilaterálny pohyb - tzn. jednostranný používajúc dominantne jednu nohu. Akú to má výhodu? Vieme skorigovať rôzne disbalancie a potrebujeme menšiu váhu na dosiahnutie rovnakého efektu. Zároveň trénujeme stabilitu (napr. zapájame dôležitý sval zadku - gluteus medius). A ľuďom s veľkými bolesťami chrbtice výpad umožní zaviazať si šnúrky, obuť ponožky, či zohnúť sa po spadnuté predmety hlboko a bez bolesti                                                                                                                                 
  2. Drep: Každý si vie prestaviť, ako asi drep vyzerá. Alebo nie? Základ pohybu je v kolennom kĺbe, aj keď máme rôzne varianty. Ak sa naučíte, kde je vaše ťažisko, ako sa správne máte oprieť do zeme, ako využívať svaly kvadricepsu a zadku a ako držať pevný stred tela, budete sami prekvapení, ako ľahko doma dokážete zdvihnúť všetko - od dieťaťa po 20kg vrece zemiakov, ktoré mali v Kauflande v akcii. A na tréningu desiatky až stovky kíl

Okrem toho samozrejme nezabúdajme na vypracované nohy a zadok a veľkú silu v nohách, ktorú takýmto tréningom dosiahnete. Tak čo, ideme na to?